Olajos magvak keveréke

Az olajos magvak jól megválasztott keveréke egy nagyon egészséges táplálék, amit naponta érdemes fogyasztani. Egy-két tenyérnyi mennyiséget ajánlott belőle fogyasztani. Amire ügyelni kell, hogy ne legyen benne lektin. A letöltések oldalon találtok listát ehhez. A lektin tartalmon kívül érdemes arra is figyelni, hogy az olajos magjaink gazdagok legyenek Omega-3 zsírban, mert ennek a zsírnak az a jó tulajdonsága van, hogy gyulladáscsökkentően hat a szervezetünkre, ami pld. autoimmun betegségek esetében elengedhetetlenül fontos. Az autoimmun betegségek során a bél mikrobiomjának egyensúlya, a "kártékony" bélbaktériumok javára felborul és sokszor áteresztővé válik a bél.  Ez az úgynevezett "Áteresztő bélszindróma vagy angolul Leaky-Gut-Syndrom, amiől itt bővebben olvashatsz. Az alábbi olajos magvak fogyasztása ajánlott: dió, mogyoró (nem a földimogyoró, mert az sok lektint tartalmaz), makadámdió, paradió (csak napi 3 db, mert magas a szelén tartalma), pisztácia, mandula, pekándió.